ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ 210 2319 692
Δευ - Παρ: 8:00 - 21:00 | Σαβ: 8:00 - 20:00
ΔΩΡΕΑΝ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΑΓΙΑ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ ΑΝΩ ΤΩΝ 40,00 €
Για τα 2 πρώτα κιλά

Αντιοξειδωτικά: τι είναι και πώς μας ωφελούν;


Τώρα τελευταία ο όρος αντιοξειδωτικά έχει γίνει πολύ της μόδας. Αντιοξειδωτικά για επιβράδυνση της γήρανσης, αντιοξειδωτικά για προστασία της καρδιάς, αντιοξειδωτικά για πρόληψη του καρκίνου. Τι είναι όμως στα αλήθεια τα αντιοξειδωτικά; Τι οφέλη έχουν για την υγεία μας και ποιες είναι οι καλύτερες πηγές τους;

Ας πάρουμε λοιπόν τα πράγματα από την αρχή... δηλαδή, τις ελεύθερες ρίζες.

Οι ελεύθερες ρίζες είναι μόρια οξυγόνου τα οποία έχουν διασπαστεί, με αποτέλεσμα να εισέρχονται στα κύτταρα και το DNA μας και να προκαλούν καταστροφές. Αυτή είναι μια φυσιολογική διαδικασία, την οποία ο οργανισμός καταπολεμά συνεχώς. Ωστόσο, διάφοροι παράγοντες που σχετίζονται κυρίως με τον τρόπο ζωής, όπως το κάπνισμα, η κακή διατροφή, η κατανάλωση αλκοόλ και το στρες, οδηγούν στην δημιουργία πληθώρας ελευθέρων ριζών, τις οποίες ο οργανισμός αδυνατεί να εξολοθρεύσει από μόνος του. Εδώ είναι που μπαίνουν στο παιχνίδι τα αντιοξειδωτικά.

Τα αντιοξειδωτικά δρουν ως σωματοφύλακες για τον οργανισμό. Διαθέτουν, δηλαδή, τα κατάλληλα όπλα ώστε να πολεμήσουν τις ελεύθερες ρίζες και ο οργανισμός να παραμείνει υγιής. 

Και αν όλη αυτή η διαδικασία μοιάζει ασήμαντη, αρκεί να σκεφτούμε πως οι ελεύθερες ρίζες και το οξειδωτικό στρες που προκαλεί η συσσώρευσή τους στον οργανισμό, μπορεί να οδηγήσουν σε πολύ σοβαρές παθήσεις, όπως καρδιαγγειακά προβλήματα, διαβήτη τύπου ΙΙ, αυτοάνοσα νοσήματα, ακόμα και καρκίνο. Επομένως, ας δώσουμε λίγη σημασία στα αντιοξειδωτικά, είναι οι καλύτεροι φίλοι μας.

Ποια όμως είναι στ’ αλήθεια τα οφέλη των αντιοξειδωτικών στην υγεία μας;

Εδώ είναι που έρχεται να απαντήσει η επιστήμη. Διότι δεν μιλάμε με αερολογίες, αλλά με πολυάριθμες μελέτες που έχουν γίνει ως προς την δράση των αντιοξειδωτικών. Κάποιες από αυτές τις μελέτες, λοιπόν, οδήγησαν στο συμπέρασμα πως τα αντιοξειδωτικά είναι πολύ ωφέλιμα για οθφαλμικές παθήσεις, όπως το γλαύκωμα και η εκφύλιση ωχράς κηλίδας. Επιπλέον, έχει βρεθεί πως η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε αντιοξειδωτικά (παρακάτω θα αναφερθούμε σε αυτές) μπορεί να μειώσει σημαντικά τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων, καρκίνου, διαταραχών της νοητικής λειτουργίας, όπως άνοια και νόσο Alzheimer’s, εγκεφαλικού, καθώς και διαβήτη. Και κάτι που θα αρέσει πολύ στις γυναίκες, είναι πως η κατανάλωση αντιοξειδωτικών επιβραδύνει την γήρανση και βελτιώνει την εμφάνιση του δέρματος. Διόλου άσχημα θα έλεγα!

Και τώρα το εύλογο ερώτημα...

Από πού μπορώ να προμηθεύσω τον οργανισμό  μου με όλα αυτά τα αντιοξειδωτικά;

Η βασική πηγή φυσικά είναι (τι άλλο;) η διατροφή μας. Τα φρούτα και τα λαχανικά, τα όσπρια, οι ξηροί καρποί, τα μπαχαρικά και τα μυρωδικά είναι τροφές πολύ πλούσιες σε αντιοξειδωτικά. Για παράδειγμα, το κόκκινο λάχανο, το γαρύφαλλο (μιλάμε για το μπαχαρικό, όχι το λουλούδι), οι αγκινάρες, η ρίγανη, η κανέλα, ο κόλιανδρος, τα μύρτιλα, τα γκότζι μπέρι, το αγαπημένο μας κακάο, ακόμα και ο καφές, ανήκουν στις τροφές με τα υψηλότερα ποσοστά αντιοξειδωτικών. 

Εκτός όμως αυτών, τα αντιοξειδωτικά βρίσκονται σχεδόν σε κάθε φυσικό τρόφιμο. Σκεφτείτε πόσες τροφές είναι πλούσιες σε βιταμίνη C (πιπεριές, κουνουπίδι, λάχανο, φράουλες), βιταμίνη E (σπανάκι, ακτινίδιο, αμύγδαλα, φουντούκια, ηλιόσποροι),  σελήνιο (μανιτάρια, βρώμη, καρύδια Βραζιλίας), λυκοπένιο (τομάτες, καρπούζι) β-καροτίνη (καρότα, πεπόνι, γλυκοπατάτες), πολυφαινόλες (ροδάκινα, μήλα, σέλερι, αχλάδια, ρεβύθια) και ω-3 λιπαρά οξέα (λιναρόσπορος, καρύδια, λινέλαιο).  Καταναλώνοντας, λοιπόν, αυτές τις τροφές, θωρακίζουμε τον οργανισμό μας με πληθώρα αντιοξειδωτικών.

Βεβαίως, πέρα από την διατροφή, υπάρχει και μια ακόμα σημαντική πηγή πρόσληψης: τα συμπληρώματα διατροφής. Αυτά φυσικά δεν υποκαθιστούν μια ισορροπημένη διατροφή, ωστόσο προϊόντα όπως το AM Health - Smile Antioxidant, το  Selenium Plus ή το Selenium , αποτελούν μια εξαιρετική λύση για αποτελεσματική θωράκιση του οργανισμού.

Εσείς λοιπόν τι περιμένετε; Αναζωογονήστε τον οργανισμό σας με αντοξειδωτικά κάθε μέρα!

 

Αρθρογραφία: Δανάη Καραχάλιου